fredag 25 december 2009

Minus tjugoengrader kallt

Kallt är det utanför fönstret just nu, Som vanligt så känns inte tjugoen norrlandsgrader ens lära lika kallt som minus fem Stockholmsgrader. Skulle ta en tur med skotern runt ön men den sa ifrån och började misstända till att inte tända alls en meter innan jag kom ut på isen och totalvägrade att starta igen, kanske var det ett omen om att jag inte hade något på isen att göra just idag eller just då.

Skotern gick alldeles utmärkt innan jag hotade med att köra ut på isen. Sitter i soffan ute i stugan, tjocksockar, långkalsonger, fötterna på bordet, datorn i knäet radion som spelar, druckit kaffe. Snart dags för mer kaffe.
Fortfarande morgonfrisyr fast det är sen eftermiddag. Har lyckats slappna av i kroppen sådär att man känner sig tyngre och sjunker djupare ner i soffan. Det var längesen. Har jag förmedlat en känsla nu? Jag är totalt tillfreds med min tillvaro just nu i norrland.
TV4:s morgonteve ängnade mycket engagemang med reportage imorse från Hammarbybacken i Stockholm. För att det är premiär där idag, det jag vill komma till är att det intresserar ju en väldigt liten skara. Folket här i norr är nog föga intresserade om dom ens vet vad det är för något. Så jag förstår inte hur dom tänkte när dom valde juldagsnyheter. Det var ju i och för sig tur att det inte hade hänt något värre i världen. Det är väl så man får se det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar